קטע מהעבודה

חברת החשמל הוקמה בראשית שנות ה 20 של המאה ה 20. תחנות הכוח הראשונות של החברה הוקמו בין השנים 1925-1930 בתל אביב , חיפה , וטבריה .

לאחר הקמת מדינת ישראל, חל גידול מהיר בביקוש עקב פיתוח התעשייה והגידול המהיר באוכלוסייה. בעקבות כך הורחבו תחנות חיפה ותל אביב ביחידות קיטוריות נוספות ,אך החברה נקלעה למשבר עקב הצורך בהרחבה משמעותית של היקף היצור , פיחות חד של שער הלירה הישראלית , וכישלון נסיונות לגיוס הון נוסף לצורך ההרחבה .

ב 1954 מדינת ישראל רכשה 95% ממניות חברת החשמל ובזה היא סייעה בבניית יחידות יצור נוספות , והקלה על המחסור הארצי בחשמל .

כיום , חברת החשמל היא כמעט הספק היחיד שמספק חשמל במדינה . היא פועלת כמנופול במשק .

חברת החשמל היא חברת ממשלתית וציבורית ,מונופול, המייצרת חשמל ומספקת אותו לכל מגזרי המשק בישראל . פעילותה כוללת יצור חשמל, הולכה , השנאה , חלוקה ,אספקה ומכירת החשמל ללקוחות.

לחברת החשמל יש 17 אתרים שפרוסים במשק והם מספקים את החשמל לכל רחבי הארץ. תחנות הייצור של חברת החשמל מופעלות בשלוש טכנולוגיות עיקריות : תחנות כוח קיטוריות , טורבינות גז תעשיתיות ,ותחנות כוח במחזור משולב.

בייצור החשמל משמשים מקורות אנרגיה שונים ,ובהם פחם, מזוט, גז טבעי וסולר .

חברת החשמל מפוקחת ע"י כמה גופים ממשלתיים , בעיקר משרד התשתיות הלאומיות והרשות לשירותים ציבוריים חשמל .

לפי סקירות שנעשו נמצא כי בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית בישראל ביכולת הייצור המותקנת המשקפת את יכולת הייצור המרבית כאשר כל יחידות הייצור עובדות באופן מלא  וגם עלייה ביכולת הייצור הזמינה שהיא משקפת את הייצור המירבי בפועל בתקופת השיא  בהינתן ,שלא בהכרח כל יחידות הייצור זמינות באופן מלא . בנוסף לכך , התברר גם עלייה בשיא הביקוש שהוא משקף את הביקוש המירבי לחשמל על ידי הצרכנים בנקודת זמן כלשהי כך שלא תתאפשר בהן גידול משמעותי בריזרבה הזמינה (ההפרש בין הביקוש לבין יכולת הייצור הזמינה ) (ירון,2017)


תוכן עניינים

1.חברת החשמל בישראל           

2.היבטים

3.ניתוח פיננסי של חברת החשמל

3.1 הקמת מתקנים

3.2 עלויות        

3.3 כמה עולה החשמל   

4.סיכום           

5.מקורות

פרטים נוספים

חברת החשמל בישראל

מק"ט

880174

מספר עמודים

9

מספר מילים

1570

מספר מקורות בעברית

5

מספר מקורות באנגלית

0

מחיר (כולל מע"מ)

129 ₪


אפשרויות תשלום

אפשרויות התשלום לרכישת החומר האקדמי הם: כרטיסי האשראי המוכרים בארץ מכל הסוגים, PayPal, או העברה בנקאית (בתיאום טלפוני מראש ) 24 שעות ביממה.
מיד לאחר ביצוע ואישור התשלום העבודה תשלח למיל שהוזן בעת הרכישה. לתיאום תשלום דרך הטלפון ניתן להתקשר לטלפון מספר: 052-4041788


Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/academicstock/public_html/detail-page.php on line 444